Are You Satisfied?

|
Hai. saya memang suka online pagipagi sebab tade siapa yang boleh kacau saya (: i dont like to being disturb. Post pagi ni ade unsur yang sensitif sikit. Firstly, pasal Gaza and Palestin. Kita semua tahu kan yang Israel & their stupid zionist(eja betul x?) dah serang gilababi habis-habisan kat Gaza and Palestin pun ade jugak. So aku nak tanye lah, ni bukan nak kutuk or annoy or bagi sesiapa rasa tak puas hati. Kenapa Ayahanda Ariffin(sihat?) tak hantar segala anakanak buah beliau yang memang terserlah kegangsteran mereka ke Gaza untuk membantu mereka? Kata salah seorang orang besar Epanco, "Kita tak perlu tunggu Ayah Ipin bersuara untuk tolong umat Islam kita sendiri! Kite patut terus pergi demi umat Islam kita! Hidup Epanco!!", itulah ayat lebih kurang ar, tak igt sangat. TAK TAK TAK, saya bukan Epanco, saya bukan Pekida, saya bukan /// atau yang seumpama dengannya. Saya kosong tapi saya ambil tahu pasal perkara ini. Kalau di Malaysia ni tiada gangster pun tidak mengapa kerana tiada pihak yang ingin ajak berperang. Tapi, di Gaza, memang diorang perlukan gangster. Maksud aku, orang yang betulbetul bersemangat and boleh guna senjata untuk berperang menentang musuh durjana. Dan andai kau ditakdirkan meninggal dunia ketika berperang, kau adalah para syuhadah. Kau patut bangga klau kau dapat jadi gangster yang membantu Gaza.

Tapi, papepon aku tak puas hati. Kenapa Mesir nak sekat penghantaran ubat ke Gaza? oh, Mereka gentar. Mereka takut jika mereka membantu Gaza, Israel akan menyerang negara kesayangan mereka pula. Kalau nak hidup untuk diri sendiri dan ketakutan, kamu semua tidak akan kemana. Kate umat Islam perlu tolong-menolong? tapi mane pergi bukti? Kenapa Mesir, negara Islam sendiri tak membantu? KENAPA?

Lagi satu, sekarang ni, kebanyakkan negara boikot barang yahudi & israel. MEMANG PATUT. Hukum memboikot mereka adalah WAJIB dan HARAM jika tidak. McDonald smpai bagi discount gila2 sbb dah tak laku. Kesian, tapi ape nak buat kan? And, kan ada sesetengah warga negara mana-mana yang buat segmen "TUNJUK PERASAAN", mereka akan membakar bendera israel, mereka akan bakar patung pemerintah Irsael yang kejam yang mereka penat-penat buat sendiri. Apa point mereka? Apa kata kalian pergi sahaja ke Gaza atau direct terus ke Isarael(kalau boleh), dan bakar diorang betul-betul. Daripada korang rosakkan ozon garisan khatulistiwa dan buat pembakaran terbuka yang sia-sia, baik buat betul-betul. Yeah, aku memang kejam.

Memang kalau boleh, semua nak pergi Gaza untuk tolong diorang kan? Tapi apakan daya, kita tak berkemampuan. Aku faham tapi perkara dia atas hanyalah cadangan. Bukan paksaan, bukan suruhan. Kalau ada siapa-siapa yang sokong saya, komenlah. Segala kekasaran bahasa harap dimaafkan, And kalau ada sesiapa yang tidak puas hati, boleh kutuk depan-depan. Sebab aku tak kesah. Im a positive thinker dan bukan free thinker nor a negative thinker. Assalamuaikum :)

7 prettyfeed:

Fakhrur Razi said...

wahhh..
btol3
stuju jerr~
oh..kloo xde dwet nk derma boikot pown sda memadai~
lalala
;D

AISYAH :) said...

haha, terimakasih kawan :)

nymph said...

hanya satu.umat islam perlu bersatu dan berani. jangan menuding jari kepada sesiapa

AisyahZakaria said...

yeah. you're right. thx.

EmmaRaus. said...

bagus lah kau! ;)

Anonymous said...

IRFAN join Epanco, Pekida or /// ???

AISYAH :) said...

irfan ? tak kot .
tanya lah dia .
sapo plak ekau ni ?